UWAGA! Dołącz do nowej grupy Ostrołęka - Ogłoszenia | Sprzedam | Kupię | Zamienię | Praca

Czujność mieszkańca Ostrołęki uratowała go przed oszustwem


Mieszkaniec Ostrołęki wykazał się dużą czujnością, ratując się przed próbą oszustwa ze strony fałszywego „bankiera”. 38-letni mężczyzna zgłosił incydent do Komendy Miejskiej Policji, informując o niebezpiecznym telefonie, który otrzymał od osoby podszywającej się pod pracownika banku. Działania oszusta miały na celu zdobycie danych bankowych, jednak ostrołęczanin nie dał się nabrać na tę wizję fałszywego kredytu.

28 lipca, mężczyzna otrzymał telefon od nieznajomego, który twierdził, że jest pracownikiem „centrum reagowania” jednego z banków. W trakcie rozmowy oszust poinformował go o rzekomym wniosku kredytowym na kwotę 2000 zł, próbując w ten sposób wyłudzić informacje na temat banku, w którym ostrołęczanin posiada swoje konto. Mężczyzna jednak zachował spokój i nie ujawniając żadnych danych osobowych, uchronił się przed potencjalnym oszustwem.

Policja apeluje do mieszkańców Ostrołęki o szczególną ostrożność w rozmowach telefonicznych, zwłaszcza gdy rozmówcy domagają się wrażliwych danych. Należy unikać podawania informacji dotyczących kont bankowych oraz kart płatniczych, a także nie klikać w nieznane linki z wiadomości SMS lub e-mail. Specjaliści podkreślają, że niezainstalowanie aplikacji do zdalnej obsługi pulpitu może znacząco obniżyć ryzyko stania się ofiarą oszustwa. Wszyscy powinniśmy być czujni i dbać o swoje dane finansowe, aby wspólnie przeciwdziałać tego typu zagrożeniom.

Źródło: Policja Ostrołęka


Oceń: Czujność mieszkańca Ostrołęki uratowała go przed oszustwem

Średnia ocena:4.88 Liczba ocen:21


Zobacz Także