Od 2 września trwa ogólnopolska kampania „Mistrzu, zwolnij”, zainicjowana przez PZU we współpracy z Policją. Celem akcji jest zmniejszenie liczby wypadków drogowych i zwiększenie świadomości kierowców na temat bezpieczeństwa na drogach. Wprowadzenie kampanii jest odpowiedzią na nadal niezadowalające statystyki, które pokazują, że z powodu nadmiernej prędkości na polskich drogach ginie zbyt wiele osób. Inicjatywa kontynuuje wcześniejsze sukcesy kampanii społecznej „Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym”.
Statystyki są nieubłagane. W 2024 roku Policja odnotowała ponad 21 000 wypadków, które doprowadziły do niemal 1 900 ofiar śmiertelnych. Pomimo że w ostatnich latach zauważalny jest spadek liczby wypadków, wciąż zbyt wielu kierowców lekceważy zasady bezpieczeństwa, co budzi uzasadnione obawy. W czasach, gdy ważne staje się odpowiedzialne zachowanie na drodze, PZU i Policja apelują o większą ostrożność i zwrócenie uwagi na realne zagrożenie wynikające z nadmiernej prędkości.
Kampania „Mistrzu, zwolnij” przewiduje szereg działań, w tym dystrybucję milionów naklejek z hasłem kampanii oraz spotów telewizyjnych, które będą emitowane w ogólnopolskich stacjach. W ramach przedsięwzięcia, Policja będzie prowadzić kontrole drogowe, podczas których funkcjonariusze przekazywać będą kierowcom naklejki oraz ulotki informacyjne. Dodatkowe działania uzupełnią billboardy oraz specjalnie oznakowany safety car w Warszawie, który będzie jeździł z dozwoloną prędkością, przypominając innym o przestrzeganiu przepisów ruchu drogowego.
Źródło: Policja Ostrołęka
Oceń: Nowa kampania PZU i Policji „Mistrzu, zwolnij” ma na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach
Zobacz Także